Monday 14 April 2014

Seandainya

Assalamualaikum WBT


‘ Tuhan, andai benar satu hari akan kau serahkan diriku buat seorang Adam, biarlah dia seorang yang punya fikrah yang kuat berdakwah, yang tidak redha dengan kemaksiatan, yang lincah mentarbiyyah umat, yang tidak langsung berlengah untuk menyerah harta dan jiwanya pada jalanMu, yang tenaganya tidak sedikit pun berbaki untuk dia mengejar dunia, yang hatinya tertaut pada masjid, yang malamnya hidup untukMu dalam tahajud yang menyuci jiwa, yang apabila aku memandang wajahnya, bertambah-tambah pujianku buatMu, yang apabila melihat akhlaknya, melimpah-limpah kerinduanku pada KekasihMu, dan tidurnya dalam dakap kitab suciMu kerana letih mentadabbur Al-Zikr, yang bibirnya tidak sunyi dari lantunan zikir dan hafazan surah-surah penghibur hati, yang apabila katanya penuh nasihat dan guraunya adalah sedikit kerana gentar akan kematian yang bila-bila masa sahaja menjemput.’


"Aku ingin beritahu kepada lelaki dan perempuan: Sesungguhnya nama pasanganmu telah pun tertulis oleh Allah s.w.t. Apa yang kamu perlu lakukan hanyalah sentiasa menjaga hubunganmu dengan Allah s.w.t. Dia akan hantarkan pasanganmu apabila kamu sudah sedia. Hanya waktu yang menentukan."




BY : Fathma Bibey






1 comment:

  1. Советую! проститутки г Одесса
    Темпераментная и тут же нежная, воплощаю в жизнь все желания, но иногда сама хочу дикости... Мои руки могут быть страстными, а могут быть нежными. Я могу быть различной, и это зависит только от тебя... Какую киску тебе надо сегодня - бешеную или испуганную? Хочешь, доверься моему Мужчина — создание тщеславное.

    ReplyDelete